Με δεδομένο ότι ολοένα και περισσότεροι εργοδότες χρησιμοποιούν το LinkedIn τόσο για να δημοσιεύσουν αγγελίες, αλλά και για να χαρτογραφήσουν την αγορά και να επικοινωνήσουν απευθείας με δυνητικούς συνεργάτες, η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου LinkedIn προφίλ είναι παραπάνω από επιτακτική.
Γιατί ένα προσεγμένο LinkedIn προφίλ είναι απαραίτητο στις μέρες μας
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας την τελευταία εικοσαετία, έχει οδηγήσει σε σημαντικές αλλαγές, μεταξύ άλλων, στον τρόπο προσέλκυσης και επιλογής ταλέντων και αντίστοιχα στις μεθόδους αναζήτησης εργασίας. Η μέθοδος αίτησης για θέση εργασίας μέσω γραπτής επιστολής και η αναζήτηση αγγελιών μέσω των σχετικών ενθέτων σε εφημερίδες έχει αντικατασταθεί από ιστοσελίδες ανάρτησης αγγελιών, όπου η αποστολή του βιογραφικού γίνεται πιο άμεσα αλλά και από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης με κυρίαρχο το LinkedIn.
Το εν λόγω μέσο έχει αποκτήσει μεγάλη δυναμική την τελευταία δεκαετία, έχοντας γίνει το κύριο μέσο δικτύωσης επαγγελματιών αλλά και αναζήτησης εργασίας για εργαζομένους όλων των ιεραρχικών βαθμίδων.
Με δεδομένο δε ότι ολοένα και περισσότεροι εργοδότες το χρησιμοποιούν τόσο για να δημοσιεύσουν αγγελίες, αλλά και για να χαρτογραφήσουν την αγορά και να επικοινωνήσουν απευθείας με δυνητικούς συνεργάτες, η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου προφίλ είναι παραπάνω από επιτακτική.
Κατά συνέπεια, η προσωπική μας εικόνα μέσω του LinkedIn προφίλ μας πρέπει να αρμόζει με το ύψος του μέσου, δίνοντας παράλληλα το στίγμα της εμπειρίας μας, καθώς και της προσωπικότητάς μας.
Στο πλαίσιο της δημιουργίας ενός πλήρους προφίλ, το οποίο θα ενισχύσει την παρουσία μας στο LinkedIn αλλά και γενικότερα το ψηφιακό μας επαγγελματικό προφίλ, τα παρακάτω βήματα είναι θεμελιώδη και σημαντικά:
1. Φωτογραφία προφίλ
H φωτογραφία θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο επαγγελματική και με ουδέτερο φόντο. Συνεπώς, αποφεύγουμε φωτογραφίες από διακοπές ή διασκέδαση που ενδεχομένως να είναι πρόχειρα κομμένες, με κακό φωτισμό ή με άλλους ανθρώπους. Η προσθήκη φωτογραφίας δείχνει στους υπόλοιπους χρήστες ότι είμαστε δραστήριοι – η απουσία φωτογραφίας υποδηλώνει ότι ίσως δε χρησιμοποιούμε το μέσο. Προσθέτοντας φωτογραφία, αυξάνουμε τον αριθμό αιτημάτων σύνδεσης που λαμβάνουμε, καθώς και τον αριθμό μηνυμάτων που μας αποστέλλουν.
2. Προσθήκη σύντομης περιγραφής
Στο πάνω μέρος της σελίδας του προφίλ μας υπάρχει το σημείο “About”, στο οποίο υπάρχει χώρος για ελεύθερο κείμενο, προκειμένου να προσθέσουμε μια σύντομη περιγραφή για εμάς. Έχει την αντίστοιχη λογική με το λεγόμενο “professional summary” που συνήθως βάζουμε στο βιογραφικό μας. Πρόκειται για μια σύντομη περιγραφή (στη λογική του elevator pitch όταν χρειάζεται να μιλήσουμε περιεκτικά για εμάς) και μπορεί να περιλαμβάνει το επάγγελμά μας, την ειδίκευσή μας και τους τύπους εταιρειών που έχουμε εργαστεί, καθώς και τις πιο σημαντικές μας δεξιότητες. Η έκτασή του δε θα πρέπει να ξεπερνά τις 4-5 γραμμές.
3. Επικεφαλίδα
Το Linkedin μας δίνει τη δυνατότητα να προσθέσουμε επικεφαλίδα κάτω από το όνομά μας, η οποία είναι ορατή σε πιθανές αναζητήσεις. Είναι μια καλή ευκαιρία να δώσουμε το επαγγελματικό μας στίγμα, σύντομα και περιεκτικά, προκειμένου να δώσουμε μια πρώτη εικόνα στο άτομο που κάνει την αναζήτηση και να τον ωθήσουμε να μπει στο προφίλ μας για να δει περισσότερες πληροφορίες. Η επικεφαλίδα μπορεί απλά να περιγράφει τον τρέχοντα ρόλο μας ή να είναι ενδεχομένως πιο δημιουργική περιγράφοντας με τι ασχολούμαστε την τρέχουσα περίοδο ή τι είναι αυτό για στο οποίο διακρινόμαστε.
4. Παράθεση λεπτομερειών στην εργασιακή εμπειρία
Είναι σημαντικό σε αυτό το σημείο να αναφέρουμε ότι το προφίλ μας στο Linkedin λειτουργεί ως ένα βαθμό σαν ένα ψηφιακό βιογραφικό. Συνεπώς, είναι σημαντικό να παραθέτουμε λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με τη δουλειά μας και τις αρμοδιότητές μας. Αυτό θα ενισχύσει το προφίλ και θα δώσει σημαντικές πληροφορίες για εμάς σε πιθανές αναζητήσεις από στελέχη ανθρωπίνου δυναμικού, συμβούλους ανθρωπίνου δυναμικού ή πιθανούς συνεργάτες, οι οποίοι θα κληθούν να αποφασίσουν βάσει αυτών των πληροφοριών αν θα προχωρήσουν σε περαιτέρω επικοινωνία μαζί μας. Κατά συνέπεια, είναι σημαντικό, πέραν από τον τίτλο της θέσης, το όνομα του εργοδότη και το διάστημα της συνεργασίας, να αναφέρουμε αναλυτικά και τα καθήκοντα που έχουμε σε κάθε θέση. Η παράθεση των καθηκόντων θα πρέπει να γίνεται σε μορφή bullet points και όχι σε παραγράφους, για να είναι το κείμενο πιο ευανάγνωστο.
5. Αναφορά σε εθελοντισμό
Στην περίπτωση που ασχολείστε ενεργά με τον εθελοντισμό, είναι σημαντικό να το αναφέρετε στο σχετικό τμήμα του προφίλ. Η προσθήκη πληροφοριών που σχετίζονται με εθελοντικές δράσεις αυξάνουν πολλαπλά τις πιθανότητες επίσκεψης στο προφίλ σας, καθώς και τον αριθμό αιτημάτων σύνδεσης που θα δέχεστε.
6. Προσθήκη δεξιοτήτων
Στο τμήμα Skills & Endorsements μπορείτε να προσθέσετε τις πιο σημαντικές δεξιότητές σας βάσει ενασχόλησης και εμπειρίας και να δεχθείτε τα σχετικά endorsements από το δίκτυό σας. Αυτές οι δεξιότητες μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως φίλτρο αναζήτησης, ενώ παράλληλα συνδέονται με αντίστοιχες αγγελίες με θέσεις εργασίας. Όταν προκύψει μια θέση πολύ κοντινή στις δεξιότητές σας, λαμβάνετε σχετική ενημέρωση από το LinkedIn, ενώ και οι εργοδότες λαμβάνουν αντίστοιχες ενημερώσεις με προτάσεις υποψηφίων που τα χαρακτηριστικά τους ταιριάζουν με εκείνα που είναι απαραίτητα για τη θέση που επιθυμούν να στελεχώσουν στον οργανισμό τους.
7. Ζητείστε συστάσεις
Ένα ενδιαφέρον κομμάτι του προφίλ είναι αυτό που αφορά σε συστάσεις από πρώην προϊσταμένους, συναδέλφους και συνεργάτες. Είναι μια καλή ευκαιρία να εμπλουτιστεί το προφίλ με τις απόψεις ατόμων που έχουν συνεργαστεί μαζί σας και γενικά δίνει μια καλή εικόνα στον αναγνώστη. Συνίσταται να περιλαμβάνουμε 1 με 2 συστάσεις ανά θέση.
8. Ανεβάζετε συχνά περιεχόμενο
Είναι γενικά σημαντικό να είμαστε δραστήριοι στο LinkedIn προκειμένου να ενισχύσουμε την διαδικτυακή μας εικόνα. Μπορούμε να μοιραζόμαστε με το δίκτυό μας άρθρα και βίντεο σχετικά με τον τομέα μας, το αντικείμενο εργασίας μας, τον κλάδο ειδίκευσής μας αλλά και γενικότερα υλικό που σχετίζεται με αυτά που μας ενδιαφέρουν εντός και εκτός εργασίας. Η δραστηριότητα αυτή βοηθά να δημιουργήσουμε μια ενιαία εικόνα σε όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Αν για παράδειγμα, μας ενδιαφέρει ο αθλητισμός και είναι μέρος των δραστηριοτήτων μας, μπορούμε να αναρτήσουμε άρθρα σχετικής θεματολογίας. Επιπρόσθετα, είναι σημαντικό να δημοσιεύουμε και πρωτογενές υλικό, άρθρα δηλαδή που έχουμε συντάξει εμείς και αντηχούν τη δική μας φωνή. Σε κάθε περίπτωση, η ανάρτηση δημοσιεύσεων πρέπει να γίνεται λελογισμένα και όχι με πολύ μεγάλη συχνότητα, προκειμένου να δίνουμε την ευκαιρία στο δίκτυό μας να προλαβαίνει να τα απορροφά και να μην κουράζουμε με συχνές δημοσιεύσεις.
9. Παραμένετε δραστήριοι και ενεργοί
Το LinkedIn μας δίνει τη δυνατότητα, όπως όλα τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, να έχουμε ενεργή αλληλεπίδραση με τους υπόλοιπους χρήστες. Η ψηφιακή μας εικόνα βελτιώνεται όσο δραστηριοποιούμαστε με απαντήσεις μας σε δημοσιεύσεις άλλων, όσο συμμετέχουμε σε συζητήσεις με ανταλλαγή απόψεων σε ομάδες του ενδιαφέροντός μας και βέβαια όσο αυξάνουμε την διαδικτυακή μας βάση συνδέσεων. Τονίζουμε ότι θα πρέπει να αποφεύγουμε αντιπαραθέσεις ή προσβλητικό τρόπο γραφής, σεβόμενοι πάντα τους συνομιλητές μας.
Καλό θα είναι, όσα άτομα γνωρίζουμε να τα προσθέτουμε στο δίκτυό μας, και να συνεχίζουμε με τις προσθήκες νέων ατόμων που γνωρίζουμε. Ένα σημαντικό στοιχείο του LinkedIn είναι ότι μας βοηθά να προσεγγίσουμε επαφές δευτερογενείς και τριτογενείς μέσω σύστασης από πρωτογενείς επαφές.
Το παρόν και το μέλλον της δικτύωσης βρίσκεται σε μεγάλο βαθμό στις πλατφόρμες όπως το LinkedIn, ειδικά στην εποχή όπου η τήρηση των αποστάσεων είναι επιτακτική. Κατά συνέπεια, είναι στο χέρι μας να τα διαμορφώσουμε με τον κατάλληλο τρόπο προκειμένου να έχουμε επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία και το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Διαβάστε επίσης
Τα Social Media στην αναζήτηση εργασίας
10 Tips To Maximise Your LinkedIn Profile
Του Γρηγόρη Ντοβίνου, Permanent Placement Director, Adecco Greece
O Γρηγόρης Ντοβίνος διαθέτει εμπειρία δέκα ετών στο χώρο της συμβουλευτικής στον τομέα Διοίκησης Ανθρωπίνου Δυναμικού. Εργάζεται στην Adecco έξι χρόνια και από τον Ιανουάριο του 2020 κατέχει το ρόλο του Permanent Placement Director. Είναι απόφοιτος του τμήματος Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Επιπρόσθετα, είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη Διοίκηση Ανθρωπίνου Δυναμικού από το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.