Ως σύμβουλοι σε θέματα καριέρας, υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μας προβληματίζουν. Όπως το γεγονός ότι υπάρχουν ακόμα πολλοί υποψήφιοι και εργαζόμενοι, ανεξαρτήτως ηλικίας, που δεν έχουν ενεργό προφίλ στο LinkedIn. Ή, αν έχουν, δεν αξιοποιούν όλες τις δυνατότητες που τους προσφέρει.
Όταν τους ρωτάμε τι γνωρίζουν για το LinkedIn και τα άλλα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης και πώς μπορούν να τα αξιοποιήσουν για την επαγγελματική τους ανάπτυξη, συχνά η απάντηση που λαμβάνουμε δεν είναι αυτή που θα αναμέναμε. Κάποιοι που έχουν δημιουργήσει προφίλ στο LinkedIn έχουν πολύ περιορισμένη δραστηριότητα, ενώ στο προφίλ τους έχουν συμπεριλάβει ελάχιστες πληροφορίες. Εισάγουν απλά το όνομα και το επίθετό τους ή και μια σύντομη περιγραφή της τρέχουσας θέσης εργασίας και μια λίστα με προηγούμενες θέσεις. Αρκεί όμως αυτό;
Πάνω από το70% των εργοδοτών εξετάζουν τα προφίλ των υποψηφίων στο LinkedIn όταν αναζητούν κάποιο ταλέντο ή εξετάζουν υποψηφίους για θέσεις εργασίας στον οργανισμό τους. Και η τάση αυτή είναι ξεκάθαρα αυξητική.
Υπάρχουν πολλές συμβουλές σχετικά με το τι πρέπει να κάνει ένας υποψήφιος για να χτίσει ένα δυνατό προφίλ στα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης και ένα επιτυχημένο ψηφιακό «personal brand».
Τρεις κανόνες που θα πρέπει να ισχύουν απαρέγκλιτα:
1. Χρησιμοποιήστε μια επαγγελματική φωτογραφία για το προφίλ σας και αποφύγετε τις «selfies».
2. Δώστε μια σαφή και συνοπτική περιγραφή του επαγγελματικού σας προφίλ.
3. Αξιολογήστε καλά το περιεχόμενο που δημοσιεύετε ή αναδημοσιεύετε, ώστε να αναδεικνύετε τις τεχνικές γνώσεις σας, τα ενδιαφέροντά σας και την προσωπικότητά σας.
Οι δυνητικοί εργοδότες δεν εξετάζουν το προφίλ των υποψηφίων απλά και μόνο για να διασταυρώσουν τις πληροφορίες που ίσως έχουν από το CV τους. Ενδιαφέρονται να μάθουν περισσότερα για κάποιον υποψήφιο μέσα από την Online δραστηριότητά του.
Οι εργοδότες συχνά θα εξετάσουν την ποσότητα και την ποιότητα του δικτύου επαφών ενός υποψηφίου και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά μαζί τους. Και ίσως κάτι τέτοιο μοιάζει να είναι μια επιφανειακή προσέγγιση, αλλά στην πραγματικότητα, το εύρος του δικτύου επαφών σας, το πόσο ενεργός είστε στην επικοινωνία μαζί τους και τα μηνύματα που μεταφέρετε μπορούν να βοηθήσουν πολύ τον υπεύθυνο στελέχωσης μιας θέσης. Σε συνδυασμό με τα υπόλοιπα εργαλεία αξιολόγησης που θα αξιοποιήσει (ability & personality tests, συμπεριφορικού τύπου συνέντευξη, κέντρα αξιολόγησης), θα μπορέσει να σχηματίσει ολοκληρωμένη άποψη για τον κάθε υποψήφιο.
Η ικανότητα δικτύωσης είναι μια απαραίτητη δεξιότητα στη σύγχρονη αγορά εργασίας. Τα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης, αν αξιοποιηθούν σωστά, μπορούν να αναδείξουν έναν καλό υποψήφιο. Δεν αρκεί όμως να περιοριστούμε στην αριθμητική διεύρυνση του δικτύου μας για να επιτύχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Πρέπει να εξετάσουμε σοβαρά και την ποιότητα του δικτύου που αναπτύσσουμε. Η αύξηση του αριθμού των επαφών δεν είναι αυτοσκοπός. Στο LinkedIn δεν χρειαζόμαστε απλά επαφές αλλά αξιόλογο δίκτυο.
Τα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης μάς δίνουν την ευκαιρία να επικοινωνούμε και να ανταλλάσσουμε απόψεις με άτομα σε παρόμοιες θέσεις εργασίας, με αντίστοιχες δεξιότητες ή ενδιαφέροντα. Άτομα που μοιράζονται γνώσεις και μαθαίνουν ο ένας από τον άλλο. Εάν κάποιος επιδιώξει να δημιουργήσει μια πλασματική εικόνα του εαυτού του, το πιθανότερο είναι πως σύντομα αυτό θα φανεί και θα πλήξει ανεπανόρθωτα το επαγγελματικό του προφίλ.
Όταν δημιουργούμε μια επαφή στα μέσα επαγγελματικής δικτύωσης πρέπει να επιδιώκουμε και την επικοινωνία. Πώς; Με κάποια πολύ απλά βήματα:
• Παρακολουθείστε συζητήσεις που σας αφορούν είτε ως επαγγελματία είτε ως προσωπικότητα και κάνετε ερωτήσεις.
• Μοιραστείτε περιεχόμενο, άρθρα, video, παρουσιάσεις.
• Εμπλακείτε σε συνομιλίες για θέματα που σας αφορούν και σας ενδιαφέρουν.
Η «συμμετοχή» είναι αυτή που τελικά θα σας διαφοροποιήσει από έναν απλό «συλλέκτη επαφών» και θα αναδείξει τις γνώσεις και τις δεξιότητές σας. Και αυτό ακριβώς είναι που αναζητούν οι σύγχρονοι εργοδότες.
Διαβάστε εδώ περισσότερα σχετικά με την αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στην αναζήτηση εργασίας.